GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

donderdag 28 mei 2009

Baby Gassy Gooma

Baby Gassy Gooma is een verhaal over passie, zingeving en volharding. Over je hart volgen om datgene te doen wat je hart heeft. Zodat je uiteindelijk je dromen verwezenlijkt.
Toen oprichtster Gretchen in 2002 haar veilige baan opgaf om haar langgekoesterde droom te realiseren,kon ze niet vermoeden dat het zo’n succes zou worden. Bewapend met niet veel meer dan geloof en passie begon ze aan haar creatieve droom.
Eerst lanceerde ze haar website die diende als een designportfolio waar klanten een besetelling konden achterlaten. Toen ging het balletje vanzelf rollen. Niet veel later tekende Gretchen een contract bij een grote boetiek die om een grootte oplage kleding vroeg. Sinds 2007 worden producten ook internationaal verkocht.

Wat koop je er?
Alleen al voor de rustgevende achtergrondmuziek en mooie fotobeelden is de website van Baby Gassy Gooma al een bezoekje waard. Je vindt er prachtige jurkjes en kekke outfitjes waarbij duidelijk oog voor detail naar voren komt. En om je outfit helemaal af te maken, verkopen ze ook nog accessoires zoals haarbanden, strikken, crochet mutsjes en beanies. Voor baby’s hebben ze gewoonweg te lieve onderbroekjes, slabbetjes en schattige babyschoentjes. En heel origineel; een kinderstoel met tuturokje. Helmaal geschikt voor de eerste verjaardag van je meisje.
Niet alleen voor de kleding van je dochter kun je er je hart ophalen, ook aan de moeders is gedacht. Wat dacht je van hippe buideldoeken, romantische brokante meubels en lieve geschenkkaartjes?

Trendsetter
Het leuke van Baby Gassy Gooma is dat ze echt trendsetters zijn. Zo werden de modellen niet via de gebaande paden van een casting- of modellenbureau gevonden, maar op een andere originele manier. Doordat ze ouders gratis kleding toezonden waarin zij vervolgens hun dochters fotografeerden. Daarmee sloegen ze twee vliegen in een klap: Zij hadden modellen en ouders kregen gratis kleding en bepaalden bovendien hoe hun dochter(s) op de foto stonden.
Met Gooma Girls probeert Baby Gassy Gooma het gat te dichten tussen ontwerpers die een (nieuw) gezicht nodig hebben en ouders die hun dochters op een veilige en gezonde manier willen laten kennismaken met het modellenvak.

Duidelijk doel voor ogen
Ondanks het succes, loopt Gretchen niet naast haar schoenen. Ze heeft haar doelen helder voor ogen: “Het uiteindelijke doel is het niet om het grootste merk te worden maar om mijzelf nuttig te maken voor God door andere mensen te dienen. Daarom vind ik het niet erg om over mijn onervarenheid binnen de mode industrie te praten want ik wil dat de spotlights op Hem staan en wat Hij kan doen, niet op datgene wat ik allemaal gedaan heb. In mijn leven heb ik vaak genoeg mijn eigen loftrompet geblazen maar nu kan ik zonder dat alles. Echt waar".

Oordeel
I just LOVE it. En dat werd alleen maar bevestigd toen ik Baby Gassy Gooma om een paar foto’s voor bij mijn artikel vroeg. Binnen no-time ontving ik een vriendelijk antwoord terug. Heel behulpzaam werd me diezelfde dag nog 10 foto’s toegezonden. Ook mijn vraag: Kunnen Nederlandse vrouwen ook in jullie webshop kopen? Beantwoorden ze snel met een positief ja. Kortom: een dikke plus.
Ook vanuit mijn communicatieachtergrond vind ik het interessant. Een mooie corporate story, producten die bij de doelgroep aansluiten, een creatieve manier om het bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Ze voeren een interessant verkoopbeleid door modellen aan te bieden die alleen via de webshop verkrijgbaar zijn. Een last but not least een goede klantenservice. Kortom: in de nabije toekomst zal ik hier zeker kleding bestallen voor een van mijn 2 dochters. Voor de prijs hoef je het niet te laten. De sterke euro koers werkt in je voordeel. Ik houd jullie op de hoogte!

Read article in English

Foto’s zijn eigendom van Baby Gassy Gooma. Deze mogen niet zonder toestemming, gekopieerd of vermenigvuldigd worden.

Labels: , , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Baby Gassy Gooma

This page has moved to a new address.

Baby Gassy Gooma