GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

dinsdag 26 januari 2010

Woombie

De Woombie is een inbakerzak en hij wordt sinds kort ook in Nederland verkocht. Eigenaresse Isolde Veldhuizen putte het idee voor de verkoop van uit haar eigen ervaringen met Woombie voor haar dochter. Ze vertelt “In februari 2009 werd onze dochter geboren. Ze was een erg onrustige baby die hazenslaapjes deed overdag. Ze was dus enorm moe van zichzelf. Telkens als ze bijna sliep, sloeg zij zichzelf per ongeluk met haar drukke armpjes in haar gezicht. Met een grote huilpartij als gevolg. Natuurlijk was ze ook weer klaarwakker. Ik ben toen gaan zoeken en vond de Woombie inbakerzak. Deze werd toen door één webwinkel in NL verkocht voor een behoorlijk bedrag. Dit had ik er uiteraard wel voor over want de Woombie sloeg meteen aan. Heerlijk lag onze dochter te slapen en te glunderen als ze hem aanhad. Ik dacht, dit moet goedkoper kunnen want ik wil alle ouders op de hoogte stellen van dit geweldige product! Ik ben contact gaan zoeken met Karen Barski, zij heeft de Woombie uitgevonden. Samen met KB designs heeft zij de Woombie vervolgens uitgebracht wat leidde tot een enorm succes in Amerika”.

‘Uitbreken’ uit de Woombie is onmogelijk
Een Woombie is een inbakerzak van een zeer dunne ademende stretch stof. De Woombie vermindert de kans op oververhitting. Een Woombie word gebruikt voor baby’s die erg onrustig zijn. Inbakeren kan hun onrust verminderen. De Woombie is speciaal voor dit soort kindjes gemaakt en ‘uitbreken’ uit de Woombie is dan ook zo goed als onmogelijk.

De Woombie bestaat er in verschillende varianten. Zo heb je er een Woombie voor erg onrustige kindjes die weinig vrijheid mogen krijgen. Er is ook een Woombie voor een kindje dat minder onrustig is maar inbakeren toch nog wel nodig heeft. Daarnaast heb je een winter Woombie, de naam zegt het al. Een inbakerzak die heerlijk voor de winter is, gemaakt van rekbare fleece stof.

Dolenthousiast over de Woombie
Woombie wordt nog niet zo lang verkocht, maar in afgelopen maanden heeft Isolde al veel positieve reacties van ouders ontvangen. Ze vertelt “Zo heeft de Woombie er bij een jongetje voor gezorgd dat hij weer uit het ziekenhuis mocht. Het jongetje werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen en men vermoedde reflux. Hij dronk zijn fles nooit leeg maar liet altijd meer dan de helft staan. Zijn moeder had de Woombie al voor de geboorte aangeschaft en op aanraden van ons heeft ze de Woombie in het ziekenhuis aangedaan bij haar zoon. Verpleegsters waren eerst wat huiverig maar toen ze het effect zagen waren ze dolenthousiast over de Woombie! het jongetje sliep vervolgens bijna de hele dag, terwijl hij eerst nooit in slaap kwam. Hij was weer uitgerust genoeg om zijn fles te drinken en dronk zo ineens weer de 90cc op die hij moest drinken! Binnen 3 dagen mocht het jongetje weer naar huis. Tot op de dag van vandaag gaat het nog erg goed dankzij de Woombie!”

Oordeel
Rocker was ook een onrustige baby. Nee, niet van geboorte. Rocker werd toen ze anderhalf week oud was doodziek; hersenvliesontsteking. Van de een op de andere dag werd ze opgenomen in het ziekenhuis. Wat volgden waren onzeker dagen waarin we rekening moesten houden met het dat we haar konden verliezen. Op wonderbaarlijke wijze genas Rocker en heeft ze er tot op de dag van vandaag niks aan overgehouden.

Je snapt dat toen de nachtmerrie over was en ze weer mee naar huis wilde ik maar een ding wilde. Ik wilde genieten net zoals elke kersverse moeder van haar pasgeboren baby. Ik had haar al dagen moeten missen en de schaden moest ik even inhalen. Viel dat in de praktijk even tegen. Rocker had door de hele toestand behoorlijk wat te verduren en te verwerken gekregen. Ze kon alleen maar veel en heel hard huilen. Slapen deed ze amper.

Ik was niet ten einde raad want het was mijn tweede kind. Ik dacht dat het een fase was die wel overging. Weken verstreken en het genieten was ik nog niet erg aan toegekomen. Totdat ik op een gegeven moment het consultatiebureau over de hele situatie vertelde. Ik had een huilbaby en zij raden me inbakeren aan. Ik was zeer sceptisch en zag een heleboel bezwaren. Straks wendde ze eraan en hoe moest ik het dan afwennen? Hoe moest dat nu als ze straks naar de kinderdagopvang ging dan kon dat toch ook niet?

In de praktijk losten deze bezwaren zich vanzelf op. We vonden een kinderdagverblijf waarbij leidsters een inbakerbevoegdheid hadden en Rockers sliep overdag en ’s nachts heerlijk. Langzaam veranderde ze van een huilbaby in een vrolijke blije baby die overdag tenminste toekwam aan wat baby’s moeten doen; de wereld ontdekken en zich ontwikkelen.

Door mijn eigen ervaring geloof ik heilig in inbakeren. Ik wete ook hoe belangerijk het is dat een inbakerzak makkelijk is in gebruik. Oma, de buurvrouw of iemand anders past ook wel eens op en die moeten er dan ook voor kunnen zorgen dta je kindje goed slaapt. De Woombie is een leuke, praktische inbakerzak voor een goede prijs. En dit laatste heeft een reden vertelt Isolde “We hebben voor een dusdanig lage prijs gekozen zodat iedereen de Woombie betalen kan”.

De Woombie is verkrijgbaar bij:

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Woombie

This page has moved to a new address.

Woombie