GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

zondag 7 november 2010

De Suit Life

Toen ik afgelopen zomer tot mijn grote schrik zag, dat een van mijn favoriete winkels in de binnenstad dit jaar een jumpsuit in de collectie had, sloeg de vertwijfeling ernstig toe. Wat is er nu leuk aan een jumpsuit, kruippakje of boxpakje? Dat is toch geen kleding?!

Ik heb die ‘vormloze babypakjes’,  zoals ik ze noemde, nooit helemaal begrepen.  Daar stond ik niet alleen in, maar werd daar ook in gesteund door mijn man. Hij vind ze teveel op pyjama’s of lang ondergoed lijken. De sokbroekjes waren handig voor de kraamweek, maar zodra mijn kraamverzorgster afzwaaide voor haar laatste werkdag in ons gezin, verdwenen ze in de wasmand om uiteindelijk afgevoerd te worden naar de doos met te kleine babykleding. “Welkom echte kleding”, dacht ik dan en trok Princess en ook Rocker kleding aan die ik in de maanden daarvoor met veel liefde, zorg en toewijzing uitgekozen had. Kleding waarbij je bovenal kon zien dat mijn kleine wereldwondertje een mensje met een heel eigen karakter en persoonlijkheid is. Dat kon ik vaak niet zeggen als ze dan zo’n jumpsuit aan had. Na jaren jumpsuit-loos door het leven gegaan te zijn, zag ik het dan ook niet gebeuren dat ik er deze winter aan geloven moest.

Hoog Teletubbie-gehalte
Wat is er bovendien zo leuk aan jumpsuits?”, vroeg ik vertwijfeld op Twitter. Binnen no time reageerden Musjes, Bij Izzy, Pimp your kids, Streep & Co, Hip & Eco en Onderkleertjes op mijn tweet. Jumpsuits zijn handig! Je kunt er makkelijk een luier in verschonen door de handige knoopjes bij de pijpjes. Ze zijn super zacht, waardoor je kindje er ook lekker in slapen kan.
Ik was nog niet helemaal overtuigd want voor mij is dat dus een argument tégen. Ik wil mijn kinderen niet in kleding rond hebben lopen die ook hun nachtkleding zou kunnen zijn. Ik dacht altijd dat ouders die hun baby een jumpsuit aantrokken te lui waren om het kind écht aan te kleden en daarom voor deze tussenoplossing kozen. Persoonlijk heb ik graag een duidelijk onderscheid tussen dag- en nachtkleding. Zo’n jumpsuit doet me altijd denken aan van die hansopjes die je vroeger had of pyjama’s met voetjes. Vooral wanneer je kindje zo’n schattig mollig baby- of peuterbuikje heeft, vind ik het Teletubbie-effect erg hoog.

Jumpsuit-kenner van Nederland
Het overtuigende bewijs moest dan ook komen van de foto’s die bovengenoemde personen lieten zien. Zo bezocht ik als eerste de webshop van Musjes.com. Met meer dan 100 bodysuits in haar webwinkel mag zij  zich met recht jumpsuit-kenner  van Nederland noemen. Niet alleen is ze er dol op, ze heeft ook een uitgebreide collectie. Zo vond ik dit exemplaar met klavertjes van Millimeter Sweden en ook dit schattige roze exemplaar met madeliefjes van Bubbagrub en  deze  lieve paarse met vlinders van Organics for Kids konden mijn goedkeuring wel wegdragen. Sunny Sheep van Sture en Lisa zou ik Rocker zo aantrekken en Multi Star van Picallily zou ik zonder schaamte als kraamcadeautje geven. En nog één groot voordeel: alles is van biologisch katoen gemaakt.

Pimp your Kids wees me op het leuke merk Duns Sweden en vertelde dat ze deze wel tot maat 116 verkopen. Zeg nu zelf de aardbeien, zonnebloemen, paardenbloemen en groente en fruit zien er aanstekelijk vrolijk uit. Bij Bij-izzy viel mijn oog meteen op deze schattige roze van Sprout Kingdom, een merk van Nederlandse bodem, en deze leuke van Green Baby. Wederom allen van biologisch katoen. Green baby is zelfs alleen maar bij Bij-izzy verkrijgbaar.
Streep & Co deed ook een duit in het zakje en verwees mij naar het mooie poederroze boxpakje. Hip & Eco verkoopt ze zowel van Picallilly en Streep &Co als van Sture en Lisa.

Ook Onderkleertjes kon ik niet vergeten  want die verkoopt een aantal superleuke exemplaren van Molo zoals deze met de Dalmatiërs, vlinders of deze met witte stippen.

Schattige dochtertjeseffect
Misschien komt het ook wel omdat ik meisjes heb dat ik niet zoveel met jumpsuits heb. Bij jongens vind ik het iets totaal anders wanneer ze in zo’n pakje lopen. Toen ik nog geen kinderen had en ik me voorstelde hoe dat zou zijn als ik een dochter had, dacht ik aan leuke schattige jurkjes, schoentjes, lekker tutten dat soort dingen. Door mijn blog weet ik ook dat de mogelijkheden voor meisjeskleding eindeloos zijn. Het beeld van mijn dochter in een pakje met drukkertjes kwam zeg maar niet bij mij op. Toch heb ik door deze speurtocht geleerd dat jumpsuits lang niet allemaal lelijk zijn. Als je goed zoekt zijn er best wel exemplaren die gewoon erg leuk zijn. Nu nog een kindje bij wie ik het aan kan trekken…. ;-)



Volg GoodGirlsCompany op Twitter: @goodgirlsco Wordt lid van onze Hyve: www.goodgirlscompany.hyves.nl

Labels: , , , ,

1 reacties:

  • Op 7 november 2010 om 22:46 , Blogger Veterinaire Agenda - Hiskia zei...

    hier een meisje dat zeker haar hele eerste jaar in een suit of iets gelijkend heeft gelopen... om op te vreten vind ik het! en lekker flexibel en warm. maar toegegeven, mijn moeder dacht dat ik het arme schaap de hele dag in haar pyjama liet liggen :)

     

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: De Suit Life

This page has moved to a new address.

De Suit Life