GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

woensdag 25 november 2009

Three Little Trees

Sorry dat ik afwezig was. Soms ben ik afwezig omdat ik het druk heb met de opvoeding van twee kinderen, solliciteren en huishouden. Dan schiet het blog er wel eens even bij in. Gelukkig nooit voor lang want ik vind het veel te leuk en zit boordevol ideeën. Soms ben ik ook alleen maar even afwezig omdat ik de halve wereld over surf via het wereldwijde web en haast bedolven wordt onder informatie over nieuwe merken en spullen die ik dan op een rustig moment moet rangschikken. Dat gold ook voor de afgelopen paar dagen. Niet getreurd zodra ik weer boven water ben, heb ik vaak weer het nodige ‘nieuws’ ontdekt.

Dit keer vond ik Three Little Trees. Een Australisch merk. Hier bij Goodgirls behandelden we recent nog Mischka Aoki en in het verleden brachten we Mill & Mia, Princess Ratbag en Rock Your baby onder jullie aandacht. Natuurlijk kent iedereen in de wereld Jottum, Room Seven, Oilily en Mim-pi. Met merken die wereldwijd tot het topsegment in de kinderkledingmarkt behoren is het heel gemakkelijk om te denken dat je wel weet wat kindermode is. Maar, hé het is ook leuk te ontdekken waar de modebewuste jonge moeders in andere delen van de wereld hun kroost mee kleden.

De aarde is niet ons eigendom
Three Little Trees ontwerpt kleding voor jongens en meisjes. Eigenlijk is daar niets bijzonders aan. Wat hen bijzonder maakt is, is de manier waarop zij hun filosofie uitdragen. Three Little Trees draait voornamelijk op basis van het gezegde “We do not own the Earth, we merely borrow it from our children." Vrij vertaald betekent dit; de aarde is niet ons eigendom, wij lenen haar slechts van onze kinderen. Misschien denk je nu; leuke theorie maar hoe zet je zoiets om naar de praktijk?

Als je er serieus over nadenkt, kom je vast op een tientallen verschillende manieren. Maar de wijze waarop Tree little Trees handen en voeten geeft aan dit geloof vind ik bijzonder origineel. Aan elk kledingstuk dat ze verkopen zit een zakje met zaadjes …(!). Plantenzaadjes uit het land waarin het kledingstuk verkocht wordt. Het idee erachter is dat nu elk kind op deze wereld er leuk kan uitzien en tegelijkertijd zaadjes kan planten waardoor ze zien hoe deze wereld met hen meegroeit. Elk kind is uniek op haar eigen manier prachtig. Kate en Jaqci ontwerpen geweldige kleding die dit op prachtige wijze reflecteren en de schoonheid van elk kind in de wereld omarmen.

De nieuwe collectie
Three Little Trees 'Birds and bee' collectie is de tweede …van hun samenwerking met Sandra Isaksson. De hele collectie ademt plezier en vrijheid uit zoals kinderen die dagelijks ervaren. Rennen door het lange gras met een schapnet in je hand, bomen klimmen om vogelnestjes te ontdekken, door een beekje waden om kikkervisjes te vangen. Three Little Trees wild het ultieme zomergevoel en de schoonheid van de natuur nabootsen in elk kledingstuk van hun collectie.

Mijn mening
Ook in ons huishouding zijn we de laatste maanden erg bezig om te kijken hoe we meer maatschappelijk verantwoord en milieubewust kunnen worden. Opeens maak ik bepaalde afwegingen ten aanzien van mijn consumptiegedrag, koop ik gifvrije en organische producten, doorbreek ik bepaalde gewoontes omdat ik meer kennis krijg. En als je beter weet, doe je beter.

Onze kinderen bijbrengen wat duurzaamheid is, is lastig. Ik heb daar wel bepaalde ideeën over. Maar om nu te zeggen dat ik het kan omzetten in iets concreets? Nou nee. Ze zien wat ik koop en ik hoop dat ze ik daarmee een basis creëer in hun natuurlijke voorkeur. Three little Trees maakt het praktisch, sluit aan op het niveau van kinderen en dringt door in hun fantasievolle belevingswereld. Tree Little Trees ziet kansen en gebruikt deze. Dat is niet toevallig. Kinderen onderwijzen over duurzaamheid maakt deel uit van Tree Little Trees’ identiteit.

De zomerkleding ziet er nostalgisch uit. Het doet je denken aan een perfecte zomerdag. Zo’n dag waarop er letterlijk geen vuiltje aan de lucht is. Zo’n dag waarvan je hoopt dat hij nooit voorbij gaat. En terwijl het laatste warme zonnestraaltje verdwijnt om plaats te maken voor de nacht, besef je dat het goed is. Deze dag heeft je hart en hoofd weer gevuld met prachtige herinneringen waaraan je je op de lange koude winterdagen kunt waren. Alleen al kijken naar deze collectie herroept dit gevoel. Heerlijk!

Volg Three Little Trees via hun weblog, Twitter en Facebook.

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Three Little Trees

This page has moved to a new address.

Three Little Trees