GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

dinsdag 19 januari 2010

MimiTens

Nog voordat december om was of de zoveelste sneeuwbui van januari viel, presteerde Rocker het om haar wanten kwijt te raken. Nu gebiedt de eerlijkheid het mij om te zeggen dat zij ze niet uittrok, en dat er ook geen touwtjes aan zaten.... . Nee, laat dat maar over aan Princess.

Die trok eerst de touwtjes kapot omdat ze niet het geduld had te wachten totdat ik ze voor haar van de kapstok haalde. Vervolgens wilde ze haar wanten in de supermarkt uit. Ze legde ze onderin de bagagemand van mijn wandelwagen. Niet goed genoeg. Blijkbaar vielen er een uit in de supermarkt. In beide gevallen hield ik één zielig wantje over en stond ik voor de ondankbare taak weer nieuwe handschoenen aan te schaffen.

Die zijn er inmiddels. Eerlijk is eerlijk; ik heb ze al weer een paar keer verloren. Gelukkig ook – tot nu toe- weer teruggevonden. Kinderwantjes en ik zijn geen vrienden. Loop ik niet binnensmonds te schelden omdat ik ze wéér verloren ben, dan doe ik dat wel als ik het duimpje van Rocker in zo’n duimopening moet stoppen. Ze blijven nooit zitten en uiteindelijk zijn de kinderhandjes steenkoud vanwege tochtgaten tussen wantje en mouw.

mimiTENS het baby- en peuterwantje dat wel blijft zitten
Toen ontdekte ik mimiTENS. Baby- en peuterwantjes die tenminste wel blijven zitten. Deze vrolijke maar vooral warme praktische wantjes van Canadese makelij zijn de wens van iedere moeder. Ze zijn stijlvol, bieden warmte, comfort en het belangrijkste; kinderen trekken ze zelf niet uit dus raak je ze niet meer kwijt.

Hoe dat kan? De wantjes hebben een stretchmouwtje die tot over de elleboogjes kan worden opgetrokken. Tochtgaten, gedoe met touwtjes door de jas heen en verloren wantjes zijn voorgoed verleden tijd.

Een goede keus voor kind en onze aarde
De mimiTENS zijn gemaakt van Oeko-Tex gecertificeerd bamboe fleece. Heerlijk warm en ook nog eens milieubewust verantwoord. Vanm elke verkocht product doneert mimiTENS een percentage aan het goede doel. De wantjes zijn verkrijgbaar in babyuitvoering (zonder duim) of peuteruitvoering (met duim). Het mooie is: mimiTENS worden sinds kort ook in Nederland exclusief verkocht bij Musjes.com. Ben jij ook zo klaar met wantjes die niet blijven zitten? Wil je het nieuwe jaar gewoon goed beginnen breng dan even een bezoekje aan Musjes.com en bestel mimiTENS.

Oordeel
Ook mimiTENS onderwierpen we aan de fototest. Anna-Maria Mountfort stuurde meteen een aantal foto’s terug en wees mij op Musjes.com als verkoper voor Nederland. Een prima afstemming tussen leverancier en retailer. Op mijn vraag waarom ze mimiTENS heeft opgericht antwoordde ze:”Ik begon mimiTENS 3 jaar geleden omdat ik geen wanten kon vinden die aanbleven”.

Hier spreekt een vrouw die dezelfde ervaring heeft als veel moeders. Een vrouw die niet van plan is zich hierbij neer te leggen, maar een ingenieus ontwerp bedenkt dat het verschil maakt. GoodGirlsCompany houdt van mensen die een gat in de markt ontdekken, daarin stappen en het dichtmaken.

mimiTENS denkt daarbij ook aan hun omgeving door de hele productlijn van Oeko-Tex gecertificeerd bamboe/organische katoen fleece te maken. Een groot deel van de opbrengsten doneren zij aan organisaties als Right to Play, The Geneva Centre of AutismYonge Street Mission, Sick Kids Hospital in Toronto.
Dat past allemaal binnen de bedrijfsvoering van mimiTENS. Niet alleen dacht Anna-Maria na over het design maar ook over wat voor een soort bedrijf ze wilde opstarten.

In deze huidige economische tijden is het al prijzenswaardig wanneer je werk kunt genereren. Het is niet alleen een financiële crisis. Het is bovenal een crisis van onze normen en waarden. Ethisch handelen, aan de ander denken en een stapje meer zitten voor de mensen die het hard nodig hebben wordt door bedrijven helaas vaak als eerst overboord gezet. Ik vind het daarom bijzonder mooi dat mimiTENS een positief tegengeluid laat horen. mimiTENS werkt hard, is succesvol, milieubewust en doneert ook nog eens aan goede doelen. Kijk, zo kan het dus ook… .
Je koopt mimiTENS bij:
Musjes.com

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: MimiTens

This page has moved to a new address.

MimiTens