GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

zondag 13 juni 2010

Pom Pom Casual

Toen ik vorig jaar hoorde, dat Nederland weer een kinderkledingmerk rijker is, aarzelde ik geen moment om er onmiddellijk wat kleding voor Princess te bestellen. Pom Pom Casual past prima binnen een rijtje met Jil en Sil of Jottum. Het heeft dezelfde oer-Hollandse uistraling. Een uitstraling die je ook meteen doet denken aan een duur prijskaartje. Maar niet is minder waar. Pom Pom Casual bevindt zich wat prijs betreft in het middensegment.

Veel oog voor nostalgie en mooie details
Pom Pom Casual wordt in het westen van Nederland ontworpen. Het is een merk met veel oog voor nostalgie en kleine mooie details. Het leuke van Pom Pom Casual is dat elke collectie ook meteen een aantal bijpassende hoaarbanden, petten, leggings, sjaaltjes en andere accessoires bevat die de kleding helemaal afmaken.

Na jaren actief te zijn geweest als kledingmerk dat voornamelijk via kledingfeestjes thuis verkocht wordt, maakte Pom Pom Casual vorig jaar de overstap naar andere afzetkanalen. Allereerst via de website maar er zijn ook enkele online winkels die Pom Pom Casual verkopen.

De nodige kinderziektes
Natuurlijk kent zo’n overstap ook de nodige kinderziektes. Dat ondervond ik vorig jaar ook. Nadat ik mijn bestelling plaatste, moest ik een bevestiginge-mail krijgen waarin stond of de door mij bestelde artikelen nog voorradig waren. Ik winkel veel online daarom was ik er van uitgegaan dat dit maximaal 2 dagen zou duren. En dan ben ik heel tolerant want meestal heb ik een Nederlands artikelen binnen 2 dagen wel in huis. Helaas mocht dit bij Pom Pom Casual niet zo zijn. Na een week stuurde ik een e-mailtje. Ik had voor een aanzienlijk bedrag besteld en in tijden van een recessie leek het me dat webshops dat geld prima gebruiken konden. Ik had het nog nooit meegemaakt een webshop een week nodig had om een bestelling te bevestigen.

Pom Pom Casual gaf me als antwoord dat bestellingen in verband met de vakantieperiode wat langer duurde. Daar heb ik helemaal geen moeite mee. Ik had in diezelfde periode nog meer bestellingen lopen en bij veel webwinkels stond een banner dat ze pas na een bepaalde datum weer verzendingen verstuurden of ze lieten het me in de bevestiging weten. Na nog een week wachten en nog een boze e-mail ontving ik eindelijk de bestelling. In totaal had het 3 weken geduurd. Absurd voor kleding die gewoon uit Nederland komt.

Uiteindelijk was ik er niet boos over dat het zo lang duurde, maar meer over het feit dat er totaal niet met mij gecommuniceerd werd en ze blijkbaar dachten dat ik geduldig bleef wachten. Dat kun je anno 2010 niet meer maken. Dat is niet van deze tijd. is Vanuit mijn vakgebied weet ik dat klanten niet klagen maar naar een ander gaan. En zeker op internet heb ik alle mogelijkheden om via een andere webwinkel precies hetzelfde product te kopen tegen meer service.

Gloort hoop aan de horizon
Hoewel het een domper was, wil ik me voor een recensie nooit alleen maar baseren op een enkele ervaring. Ik kocht niks, maar hield Pom Pom Casual wel goed in de gaten. Tegen eind augustus toen de meeste kindermerken hun wintercollectie al online hadden staan, of via e-mail een tipje van de sluier oplichtten was Pom Pom Casual de grote afwezige. Ook in september kon ik nog niet zoveel ontdekken. Oktober ging voorbij en nog niets. Pas ergens in november stond er iets online maar toen liet de navigatie van de website het afweten. Daardoor werd het een ware opgave om de collectie overzichtelijk en snel te bekijken. Even leek het erop dat ook al vind ik de kleding leuk, ik weinig positiefs over Pom Pom Casual kon schrijven. Tot begin dit jaar…

De lentecollectie stond op tijd live net zoals bij de andere kinderkledingmerken en de navigatie was aanzienlijk verbeterd. Er lijk dus weer een sprankje hoop te gloren aan de horizon voor Pom Pom Casual.

Ons oordeel over Pom Pom Casual
Hierboven heb je over onze ervaringen met Pom Pom Casual kunnen lezen. Toch doet dit niks af aan de kleding zelf. Als je dol bent op Jil en Sil en Jottum vind je Pom Pom Casual waarschijnlijk ook leuk. Voor Princess combineer ik deze 3 merken regelmatig. Dat geeft weer nete en iets andere look. Pom Pom Casual is kleding van goede kwaliteit en zoals ze zelf zeggen “Casual but not usual” ( kleding voor elke dag maar niet akkedaags).

Je koopt Pom Pom Casual bij:
Pom Pom shop
Kleding4kids.nl
Dreumeszolder
Lavendel Kinderkleding (op zondag gesloten)

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Pom Pom Casual

This page has moved to a new address.

Pom Pom Casual