GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

woensdag 16 februari 2011

Dabbawalla rugzakjes

Sinds Princess eind september 4 jaar werd, gaat ze naar school. Andere ouders waarschuwden mij ervoor dat dit een totaal nieuws fase is. Waar ze me echte niet voor waarschuwden was dat ze een rugtas nodig had. En ook niet onaardig: een gymtas.
Terwijl het steenkoud was en de er iets naar beneden kwam dat geen sneeuw mag heten, vatte ik het onzalige idee op om voor een tas te gaan winkelen. Het behoeft denk ik geen uitleg dat dit geen succes werd. Met twee bibberende kinderen aan mijn zijde, was ik allang bij met de eerste de beste rugzak die ik vinden kon: een Disney prinsessenrugzak. Knalroze, en zo niet naar mijn smaak. Dochterlief daarentegen was er dolblij mee, dus ik maakte me uit de voeten. Op naar huis.

Nu enkele weken later, wordt ik er gek van dat bijna elk meisje zo’n prinsessenrugzak heeft. Ik kan die van haar nooit zomaar vinden tussen het overschot aan roze tasjes. Gelukkig troost ik mij met het idee dat het ding ooit kapot gaat en dan koop ik er een van Dabbawalla Bags. Leuke trendy rugzakjes die vast nog geen enkel ander kind in haar klas heeft.

Wat is Dabbawalla?
Als je wat meer wilt weten over de naam Dabbawalla geeft hun website de volgende uitleg. Een Dabbawalla is:
1. Een persoon in India die lunchboxes rondbrengt voor kantoormedewerkers.
2. een trendy en handige tas voor kleine kinderen die onderweg zijn

Gefrustreerd door het gebrek aan handige rugzakjes die geschikt zijn voor kleine kinderen, bundelden de zussen Susan Givens en Carol Mack hun kracten en richtten Dabbawalla Bags op. Geïnspireerd door Europees design is hun collectie uitstekend geschikt voor peuters en kinderen die in de eerste klassen van de basischool zitten. Bij Dabbawalla Bags zul je niet snel afbeeldingen van superhelden of tekenfilmfiguren vinden. Wat je er wel vindt? Eenvoudige, kleurrijke ontwerpen die herkenbaar zijn voor kinderen ongeachte hun leeftijd.

Verkrijgbaar bij:
Kiddybags.nl


 Volg GoodGirlsCompany op Twitter: @goodgirlsco Of wordt lid van onze Hyve: http://www.goodgirlscompany.hyves.nl/

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Dabbawalla rugzakjes

This page has moved to a new address.

Dabbawalla rugzakjes