GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

maandag 21 februari 2011

Kicky Pants kleding van bamboe

Kicky Pants maakt comfortabele baby-en kinderkleding van bamboe. Kleding die goed is voor je kindje en goed voor de aarde. Vanaf dat de bamboe groeit tot aan het kledingstuk dat in de winkel ligt probeert Kicky Pants dit proces zo milieuvriendelijk mogelijk te doen.


Kicky Pants werd in 2008 door Erin Clocke opgericht. Tijdens de zwangerschap van haar tweede zoon, moest ze veel bedrust houden. Hierdoor had ze voldoende tijd om na te denken en een van de uitdagingen voor haar was om kinderkleding te vinden die geschikt was voor kinderen, milieuvriendelijk en ook nog eens leuk geprijsd. Sindsdien timmert Kicky Pants hard aan de weg met hun kledingstukken van bamboe.

Voordelen van bamboe
Kleding van biologisch katoen, ken ik. Die hebben mijn beide dochters inmiddels ook wel in de kast hangen, maar kleding van bamboe is toch behoorlijk nieuw voor mij. En er is een spreekwoord dat zegt: Onbekend maar onbemind. Maar toen ik mij over mijn vooroordelen heenzette en eens goed verdiepte in de voordelen van bamboe, dacht ik: waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?


De voordelen van bamboe op een rijtje:

  • Bamboe groeit erg snel het is een van de snelst groeiende planten in de wereld.
  • Bamboe is milieuvriendelijke en duurzaam
  • Bamboe is van nature heel zacht waardoor het een uitstekende vezel voor babykleding is
  • Bamboe heeft van naturel antibacteriĆ«le en antischimmel eigenschappen waardoor het gewas geen bestrijdingsmiddelen nodig heeft die daardoor ook niet in de kleding terecht komen. 

Kicky Pants probeert met hun kleding zo dicht mogelijk bij de originele bamboevezels te blijven. Want aan zoveel goede voordelen die bamboe van nature heeft, kun je niet veel meer toevoegen!
Kicky Pants koop je bij:
Innovative Baby
Flying Colors baby
Eco Baby chic organics

 

Volg GoodGirlsCompany op Twitter: @goodgirlsco Of wordt lid van onze Hyve: www.goodgirlscompany.hyves.nl

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Kicky Pants kleding van bamboe

This page has moved to a new address.

Kicky Pants kleding van bamboe