GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

zondag 6 maart 2011

Cornflower Blue is een fairtrade en eco

Zoals ik al vaker meldde, vind ik het belangrijk om mijn  bijdrage te leveren aan het vergrote van de naamsbekendheid van duurzame kleding. Kleding die biologisch is of gemaakt wordt met respect voor de natuur. Cornflower Blue is een hippe webwinkel boordevol kledingstukken die aan bovenstaande criteria voldoen.

GoodGirlsCompany schreef het afgelopen jaar al over verschillende buitendlandse ecomerken zoals Shirin NYC, PaperWings, Serendipity Organics, Sarah Waldo Organics, Three Little Trees en dichter bij huis Hopsan. Kinderkleding die er leuk uit ziet en die ik als modebewuste moeder mijn kinderen ook graag aantrek. Want eerlijk is eerlijk, als het een hoog grijze-wollen-sokkengehalte heeft, trek ik het  ze niet aan.

De mooiste biologische kleding van over de hele wereld.
Cornflower Blue heeft de beste merken van de hele wereld verzameld in hun webshop.  Gaia Organic, Go Gently Baby, Pure Baby, Paperwings, Three Little Trees, La Queue du Chat Fabrik en nog veel meer leuke kindermerken.  

Dat eigenaresse Sarah Drysdale Cornflower Blue begon was eigenlijk een hele logische keuze. Zoals ze zelf zegt “Ik houd van mode en net zoals de meisjes meisjesmama’s houd ik ervan mijn dochter leuke kleding aan te trekken! Ik ben geboren en getogen in Australië, maar woon tegenwoordig al weer vele jaren in Azië. Daarvoor woonde ik in India en reisde ik veel door verschillende Aziatische landen. Aziatische mode sprak mij meteen aan; levendige kleuren, prachtige stoffen, mooie prints, geweldige borduursels en de samensmelting van Westerse mode met Aziatische mode”.

Een beetje van dit en een beetje van dat
Nadat ze met een paar vriendinnen uit Mumbai praatte over het tekort aan meisjeskleding die én betaalbaar en gemaakt is van biologisch katoen begon Sarah te dromen over Cornflower Blue. Samen met haar goede vriendin Therese Hall begon ze aan de onderneming. Zelf ontwerpt Sarah kleding voor hun merk Little Armourie. Wanneer ze hier kleding voor bedenkt kiest ze de zachtste biologische katoen en mixt dit met de laatste modetrends, een scheutje Indiase mode en een beetje van wat kinderen zelf graag dragen.

Ons oordeel over Conflower Blue
Sarah stuurde alle informatie supersnel naar ons op en was aller hartelijkst met het bijvoegen van foto’s. Trouwe lezers weten dat wij een zwak hebben voor alles wat van Down Under komt. Dus je begrijpt dat wij dit helemaal geweldig vinden. Natuurlijk hebben wij in Nederland ook verschillende web shops met een collectie biologische en fairtrade ie kleding. Maar wat ik zo leuk vind aan het assortiment van Cornflower Blue is dat het naast biologisch ook nog eens heel modieus is. En ik ben vast niet de enige modebewuste moeders voor wie dit zwaar weegt.

Volg GoodGirlsCompany op Twitter: @goodgirlsco Of wordt lid van onze Hyve: www.goodgirlscompany.hyves.nl

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Cornflower Blue is een fairtrade en eco

This page has moved to a new address.

Cornflower Blue is een fairtrade en eco