GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

dinsdag 17 augustus 2010

Fauna Extreme

Recent las ik ergens dat inspiratie je op de gekte momenten kan overvallen. Zomaar uit het niets heb je een aha-moment dat je leven voorgoed verandert. Dat overkwam thuisblijfmoeder Sarah Broyles ook. Sarah is een fanatieke hardloopster. Op een dag toen ze in heer tuis bezig was, je kent het wel, i-pod - want je moet het nuttige met het aangename verenigen- kreeg ze een fantastisch idee: Fauna Extreme.

Met de paplepel ingegoten
Sarah groeide op in Housto in de staat Texas. Haar interesse voor de natuur begon daar vlakbij haar ouderlijk huis op het platteland. Ook toen ze en tieners was, zette ze zich in voor verschillende natuurbeschermingsorganisaties. Haar keuze om wildlife biologie te studeren was dan ook een natuurlijke stap. Maar zoals voor wel veel meer Texanen geldt, is de heimwee naar het oude vertrouwde Texaanse leven groot. Uiteindelijk verruilde ze alles zodat ze gezellig samen met haar oude vrienden op dezelfde universiteit kom studeren. En zo werd biologie verruild voor Engels.

Het was hier, tijdens de laatste maanden van haar schoolperiode, dat ze de liefde van haar leven ontmoette. Sarah trouwde met hem en al gauw werd er een dochter geboren. En tja samen met het moederschap ontdek je vaak meerdere kanten van jezelf en wil je nieuwe dingen proberen. Zo begon Sarah zomaar vanuit het niets marathons te lopen. Wat een bevlieging leek, doet ze nu al weer vele jaren met groot plezier.

Milieuvriendelijk en gebaseerd op dieren
En op die speciale ochtend toen ze gewoon de bladeren van haar stoepje veegde, kreeg ze het idee voor Fauna Extreme. Een T-shirt lijn voor vrouwen gebaseerd op de snelste dieren van de aarde. Dieren die bewonderd worden om hun snelheid, kracht, scherpe geest en eigen karakter. Een T-shirtlijn gebaseerd op dieren, moet natuurlijk gemaakt worden van milieuvriendelijk materiaal. En t toen ze toch eenmaal op dreef was, dacht ze dat het ook wel leuk is om een gedeelte van de opbrengst aan een goed doel te geven. Dat alles is Fauna Extreme.

Ons oordeel over Fauna Extreme
Ik dacht waarom moet een meisjesweblog alleen maar over kleding en producten voor kleine meisjes gaan? Zelf ben ik ook nog steeds een meisje dat van leuke spulletjes houd. Dus als ik de gelegenheid heb om over iets te schrijven doe ik dat dus ook lekker… .

Het verhaal achter Fauna Extreme vond ik zo inspirerend dat ik daar iets over moest schrijven. Sarah heeft me geweldig geholpen met foto’s en informatie. Bovendien ging ze me volgen op Twitter (daarmee scoor je punten, hint). Naast T-shirt verkoopt Fauna Extreme ook nog bijpassende kettingen. Het idee om sportieve kleding te verbinden aan milieuvriendelijke materialen vind ik goed bedacht. Het filmpje waarin haar dochter het Fauna Extreme kleurboek voor meisjes aanprijst is zo schattig! Fauna Extreme is dan ook een echte aanrader voor de vrouw van tegenwoordig die bewust bezig is met haarzelf en het milieu.

Volg Fauna Extreme op Twitter, Facebook of op hun blog.

Labels: , , ,

1 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Fauna Extreme

This page has moved to a new address.

Fauna Extreme