GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

zondag 22 augustus 2010

Snooshy

Ik was verbaasd over de snelheid waarmee SHOKAY mijn e-mail beantwoordde. Maar ik was nog verbaasder toen zij mij doorverwezen naar Francis Hörters. Een Nederlandse vrouw die Snooshy maakt.
Hippe poppen gemaakt van yak wol.


Snooshy wordt ontworpen door Francis Hörters. Zij studeerde grafische vormgeveing, studeerde vervolgens
Master of Arts in Image Syntheses and Computer Animation aan de Middlesex University en kunst therapie voor kinderen in Leeuwarden. Nadat ze een anatal jaar werkzaam was geweet sin verschilledn ecreatieve beroepen zoals film-editor, kunsttherapeut voor kinderen en grafische vormgever vond ze het tijd voor iets anders. Zo begon ze haar eigen merk: Snooshy.

Origineel, onderscheidend en uniek
De inspiratie voor Snooshy ontstond vanuit de fantasie (weer) kind te zijn: was. Kinderen voelen zich van nature aangetrokken tot deze fantasie achtige vormen. Volwassenen worden geraakt door de nostalgie, originaliteit en herinneren van vroeger die Snooshy oproept.

Een hippe eco garderobe
Snooshy is dan ook een prima vriend voor jong en oud. Snooshy wordt gemaakt van 100% yak wol of van 100% biologisch (EKO) katoen. Net zoals jij en ik volgt Snooshy de modetrends. Daarom bevat de collectie naast Snooshy’s ook erg fashionable accesoires zoals kekke rokjes, sportieve beanies en coole leggings gemaakt van het overgebleven materiaal van merken als Kuyichi en Le Big. Beide merken hebben er voor gekozen Snooshy te ondersteunen en te voorzien van een duurzame garderobe. Snooshy wordt gemaakt met respect voor de aarde en haar bewoners. De keuze voor yak wol is logisch. Het is een prachtig, warm materiaal en bovendien jeukt het niet. Omdat Francis yak wol zo’n mooi product vind, zocht ze contact met SHOKAY. Dit was een ontzettende goede match en leidde tot ene prachtige samenwerking. Francis ontwerpt de Snooshy’s en SHOKAY produceert ze.

Ons oordeel over Snooshy
Moet ik eerlijk zijn? Nou okay de poppetjes van Snooshy hebben me moeiteloos om hun vinger gewonden. Ze zijn zo schattig en de hele filosofie erachter vind ik geweldig. Ik vond het al fantastisch dat ze van duurzaam materiaal gemaakt werden, maar om dan ook nog verschillende partijen erbij te betrekken zodat je het samen van een duurzame garderobe kunt voorzien is helemaal gaaf en ontzettend goed doordacht.

Labels: , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Snooshy

This page has moved to a new address.

Snooshy