GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

woensdag 28 juli 2010

Leander hangwieg

Meestal is een babyuitzetlijst erg lang. Veel aankomende moeders vragen zich af wat je van die lijst nu echt nodig hebt. Tja daar zijn de meningen over verdeeld. Een beetje zoeken in Google levert je een aantal forums op waar moeders die je voor gegaan zijn, je vertellen wat volgens hun onmisbaar was. Als je nu denkt dat ik je ga vertellen wat je moet hebben, heb je het mis. Ik ga je alleen vertellen met welk product ik het meest blij was. Dat is zonder enige twijfel mijn wieg en niet zomaar een: mijn Leander Cradle. (Zie je de 3 dagen oude Princess er lekker in slapen ;-))
Ik moet er verliefd op kunnen worden
Eigenlijk ben ik niet moeilijk wanneer het om een babyuitzet gaat. Het is simpel; ik moet er verliefd op kunnen worden. Het moet een gevoel van hebben, hebben in mij oproepen. En tja dat doet het ene product nu net iets beter dan het ander. Wat me,-bij nader inzien wel opvalt, - is dat ik de keuze voor het babyproduct helemaal niet tijdens mijn zwangerschap maakte. Het was een aantal jaren ervoor. Toen ik nog gewoon studenten was en een aantal magzines doorbladerde. Wat ik toen mooi vond en waar ik toen van dacht “Als ik later een kind krijg, wil ik dat hebben’ die kocht ik uiteindelijk ook.

Ideaal voor de nachtelijke voedingen
Zo was het ook met mijn Leander hangwieg. In mijn hoofd bestond er geen twijfel over dat ik hem hebben moest. Ten tijde van Princess' geboorte woonden we zoals veel starters in een 3 kamerappartement. Elke ruimte die er was, werd goed gebruikt. En ik vond het dan ook geweldig dat ik de Leander hangwieg aan een haak in het plafond op kon hangen. Het spaarde ruimte maar verzekerde me er ook van dat ik mijn dochter dicht bij me kon hebben.
Als jonge moeder wilde ik mijn kind graag zo dicht mogelijk bij me hebben ook ’s nachts maar samen in bed slapen, durfde ik niet aan. Dit was de ideale oplossing. Ze hing letterlijk boven ons voeteneinde. Ik hoorde haar ademen, zij hoorde mij. Daarnaast was het ideaal voor de nachtelijke voedingen. Princess was een makkelijke slaper maar wanneer ze ’s nachts toch moest 'spoken' tikte ik met mijn voet tegen haar wieg, of zat aan het voeteneind en wiegde haar schommelend in slaap.

Wat maakt hem zo fantastisch?!
Mijn zeer positieve ervaringen zijn leuk. Maar wat maakt de Leander hangwieg nog meer zo fantastisch?! Dat is het idee er achter. In de baarmoeders schommelt je kindje ook zachtjes heen en weer. Met de zachte schommelende bewegingen bootst de wieg de baarmoeder na.
Doordat de banden van de wieg zich vanuit een centraal punt verdelen naar de 4 ‘hoeken’ kun je de wieg makkelijk met een hand in beweging zetten zonder dat je kracht hoeft te gebruiken. Dit geeft je kindje een veiliger gevoel. Naarmate je kindje ouder wordt en zich meer bewust wordt van haar lichaam en hoe dit invloed heeft kan ze zelf de wieg in beweging zetten wat weer haar motoriek en ontwikkeling bevordert. Door het stoffenmateriaal van de Leander hangwieg heeft je kindje haar eigen veilige wereldje. Daarnaast zijn de Leander hangwieg en het matras van 100% Eko-Tex katoen ( biologisch) gemaakt, anti-allergisch materiaal en wasbaar op 60%. Heel erg handig voor kleine ongelukjes!

Het strakke Deense design maken de Leander hangwieg alles behalve tuttig en daarmee past hij in de meest moderne kinderkamer. Prijzen liggen zo tussen de 200 a 250 euro. Op marktplaats vind je er vaak ook wel een aantal maar mijn ervaring is, dat ze daar alsnog erg prijzig zijn en soms niet compleet. Wanneer je de speciale plafondhaak of de driepoot standaard er los bij moet kopen ben je net zoveel geld kwijt als dat je en totaal nieuwe koopt.

Je koopt de Leander hangwieg bij
Babycare ( daar kochten wij hem)
Dendroo
Geboortewinkel
Diezijn4kids

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Leander hangwieg

This page has moved to a new address.

Leander hangwieg