GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

vrijdag 23 juli 2010

Pom Pom Casual wintercollectie 2010

Zoals ik al eerder schreef was ik totaal niet onder de indruk van de wintercollectie van Jil en Sil. Ik vond de kleding saai zonder echte grote uitblinkers. De fotografie liet nogal te wensen over wat styling en frisheid betreft. En ik beweerde dat Jil en Sil dit jaarverloren heeft van Pom Pom Casual. Sterker nog als ze slim zijn letten ze goed op en leren ze daardoor hoe het volgend jaar wél moet.
Lovende woorden en dat is een hele prestatie voor een kinderkledingmerk dat nu niet bepaald een vlekkeloze start bij mij kende. De statistieken logen er niet om in de afgelopen dagen. Veel lezers maar ook toevallige bezoekers kwamen op GoodGirlsCompany door onze recensie over de wintercollectie. Het was zelfs zo dat ik 4de stond in Google, zelfs boven de officiële website van Jil en Sil zelf (!) Kortom een beetje SEO of SEA lijkt me in hun geval geen overbodige luxe.

Gewoon alles klopt
De wintercollectie van Pom Pom Casual is werkelijk om door een ringetje te halen. Het heeft echt alles; ruisende rokken, juwelen van jurken én niet onbelangrijk mooie accessoires die de outfits helemaal afmaken. De fotografie is prachtig en alles klopt eraan. Frisse, vrolijk ogende modellen. De sfeer binnen en buiten is prachtig weer gegeven met het matte licht dat de Nederlandse donkere winters zo kenmerkt. Ik vermoed dat Pom Pom Casual zo slim was te profiteren van de sneeuwrijke dagen van afgelopen winter. Het maakt niet uit hoe ze het gedaan hebben het gaat om het effect; zucht…ik heb zin in de aankomende winter!

Verschillende combinaties maken het uniek
Pom Pom Casual is van de details en dat komt deze winter prachtig tot uitdrukking. Neem bijvoorbeeld de bretels op sommige jurken dat net dat beetje stoere aan een kledingstuk geeft. De verschillende ophaalbandjes voor een extra pof effect. De verschillende ruches voor een typisch romantisch meisjesmeisjegevoel. Je ziet je dochter zo de kleding dragen voor een koele winterse luie zaterdag als voor een van die vele speciale momenten die de decembermaand telt. Het is de combinatie van klassiek, romantisch, stoer en robuust die de wintercollectie van Pom Pom Casual uniek maakt en cool. Dat gaat ook niet ongemerkt aan het buitenland voorbij want de eerste webshop waar ik de wintercollectie zag was Little Skye . Ik herkende het niet meteen als onze Pom Pom, maar 2 dagen later (goed zo!) had ook Pom Pom Casual haar wintercollectie op haar site staan.

Zeer tevreden over service
In de afgelopen weken bestelde ik nog wat items uit de zomercollectie. Princess liep afgelopen zondag lekker te flaneren in haar Carmella dress en kreeg er verschillende positieve reacties op. Waar ik de eerste keer niet tevreden was over de service ( lees hier), ben ik dat deze keer zeer zeker wel. En dat is allemaal te danken aan eigenaresse Jolanda van Pom Pom Shop. Pom Pom Shop bestaat nog niet zo lang en is speciaal in het leven geroepen om de foutjes die ik de eerste keer beschreef op te lossen. En met een zeer goed resultaat. Momenteel is de webwinkel gesloten wegens de vakantie maar vanaf 2 augustus kun je de wintercollectie online bestellen. En als ik kan kiezen tussen al die prachtige items zal ik zeker een order plaatsen!

Klik hier voor de Pom Pom Casual wintercollectie 2011

Labels: , ,

3 reacties:

  • Op 23 juli 2010 om 12:08 , Anonymous Sytske zei...

    Dank voor al je lieve woorden, je beschrijft precies hoe ik mijn collectie heb bedoeld.
    Met zeer vriendelijke groet,
    POM POM BV
    alg dir , ontwerpster Pom Pom
    Sytske Tibboel

     
  • Op 23 augustus 2010 om 11:44 , Anonymous Jolanda zei...

    Beste Josan,

    Hartelijk dank voor je lovende woorden!
    De reactie's op de collectie zijn overweldigend en
    de bestellingen stromen binnen.
    Heerlijk om zo een nieuw seizoen te beginnen.

    Graag tot ziens!
    Jolanda Dorst
    Pompomshop.nl

     
  • Op 29 augustus 2010 om 15:19 , Anonymous Anoniem zei...

    Een nadeel van Pom Pom vind ik zelf dat de maten vaak niet kloppen en de mouwen doorgaans heel kort vallen.
    Ook de afwerking vind ik vaak tegenvallen.
    Bijv. het donkerblauwe overslagvestje van zomer 2010 is afgewerkt met een wel heel goedkoop satijnbandje dat erg slap is. Dit bandje loopt ook langs de mouwen en is al helemaal aan het pillen.
    Ook veel longsleeves en polo's worden na elke wasbeurt korter en breder.Donkere keuren worden snel vaal. Ik krijg wel eens de indruk dat de kwaliteit stof niet altijd optimaal is. Jammer, want het is altijd weer een prachtige collectie en ik koop toch ieder jaar weer kleding van dit merk waarvan ik toch weet dat de kwaliteit niet altijd even goed kan zijn.
    Alhoewel mijn dochter nu een geweldige witte rok heeft van dit merk waar niets mis mee is, blijft mooi en heeft wel een mooie afwerking.....Dit moet ook gezegd worden.
    Jammer dus dat dat niet met alle kledingstukken het geval is.

     

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Pom Pom Casual wintercollectie 2010

This page has moved to a new address.

Pom Pom Casual wintercollectie 2010