GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

donderdag 31 december 2009

2009 was een Good jaar!

Nu het einde van het jaar nadert, maakt men daar handig gebruik van om even over zijn schouder te kijken naar het afgelopen jaar. De jaaroverzichten en ‘aanzien vans’ vliegen je om de oren en je kunt je er bijna niet aan ontrekken. Ook GoodGirls doet vrolijk mee met deze trend. Al was het alleen maar om even te beseffen hoe leuk het afgelopen jaar was en hoeveel nieuwe merken, producten en namen we via ons blog de wereld in geknald hebben.

Ervaringen delen
Nu we toch clichématig bezig zijn, kan ik wel een heel verhaal afsteken over dat met de oprichting van dit blog een langgekoesterde wens in vervulling ging. Maar zo diep zit het allemaal niet. Langgekoesterd klinkt zo lang. Als moeder van twee dochters leek het me gewoon leuk om te schrijven over dingen die ik leuk vind en ervaringen- voor zover ik die heb- te delen. Soms wil je gewoon graag de ervaringen van een andere moeder weten voordat je besluit een product in een webwinkel te kopen.

In de afgelopen 7 maanden verzamelden we een vaste lezerskring. Nee, geen abonnees maar wel stelselmatig terugkerende bezoekers. Hoewel het gewoon een uit de hand gelopen hobby is, geeft het ook voldoening. Het is leuk wanneer mensen je artikels lezen. Daar doe je het voor. Als deze mensen zich dan ik nog vrij genoeg voelen een reactie achter te laten en zo de informatie aan te vullen of verbeteren is dat helemaal mooi. Bedankt daarvoor.

Veel mooie herinneringen
Voor mij leverde het afgelopen jaar niet alleen artikelen op, maar vooral herinneringen. Herinneringen aan dagen dat ik e-mails verstuurde met een verzoek tot foto’s, de voorpret om deze foto’s te ontvangen, uren vol foto kijkplezier, af en toe zwoegen om dat wat ik wilde zeggen in de juiste woorden te gieten, de voldoening van een artikel dat af is en wat positieve reacties oproept. Aan veel artikelen bewaar ik positieve herinneringen en contacten.

Hieronder maakte ik een top 10 van mijn favoriete artikelen. Waarom een top 10? Een top 20 had ook gekund maar toen ik er 13 overhield vond ik dat ik mijzelf moest uitdagen een top 10 samen te stellen. Er moesten er 3 afvallen en de keuze was lastig. Gelukkig is tien ook maar een nummer. Criteria vormden het verloop van het contact, de snelheid waarmee ik de foto’s opgestuurd kreeg, het enthousiasme waarmee men reageerde op mijn verzoek, de volledigheid van de informatie en de respons op het artikel.

Laat ik voorop stellen dat er geen verliezers zijn. Elk merk en product dat besproken werd, is een winnaar. Maar er zijn er die gewoon net iets meer een speciaal plekje in mijn hart innemen omdat ze net iets meer indruk maakten.

1. Baby Gassy Gooma
Mijn onbetwiste nummer 1 is ongetwijfeld Baby Gassy Gooma. Het was een van de eerste bedrijven die ik benaderde en ik werd geraakt door hun hartelijkheid en enthousiasme. Onervaren als ik op dat moment nog was, heeft mijn ervaring met hen mij een goed steuntje in de juiste richting gegeven. Met het lezen van dit blog had ik zoiets van; dat smaakt naar meer, laat ik meer organisaties benaderen.

2. Opal Petit Clothier
Op twee staat Opal Petit Clothier. Deze kleding vind ik haast te mooi om waar te zijn. Het verhaal van Tammi Swanson inspireerde mij. Ik vind het fantastisch te zien wanneer mensen doen waar ze goed in zijn en daar honderd procent voor gaan. Het is niet alleen een kwestie van de juiste wegen kennen, maar ook van er voor durven te gaan en te volharden. Tammi schreef er zelf dit over.

3. Mischka Aoki
Mischka Aoki neemt de derde plek in. Zoals ik bij het stukje schreef “In de geschiedenis van GoodGirls ontvingen we zelden binnen zo’n korte tijd zoveel informatie. Fotoverzoek? Vragen? Het maakte niet uit voordat ik met mij ogen kon knipperen had ik een e-mail terug met de gewenste foto of een antwoord op mijn vraag. Altijd even vriendelijk en enthousiast. Kijk, zo zien we het hier dus graag. Daar scoor je absoluut punten. Combineer dat met prachtig mooie kleding en je behoort tot een van mijn favorieten”.

4. Toverstaartjes
De vierde plek gaat uit naar Toverstaartjes. Toevallig ontmoet op Twitter en zo raakten we aan de praat. De proactieve houding om mij een paar knipjes op te sturen zodat ik deze kon testen vond ik geweldig. Meestal heb ik wel een idee waar ik over schrijf, maar het eigenhandig testen is natuurlijk leuker. Daarnaast heb ik de juiste proefpersonen. Als een haaraccessoire in de bos krullen van mijn oudste dochter blijft zitten, is het goed. Zelf schreef Toverstaartjes dit.

5. Princess Ratbag
Princess Ratbag was een van mijn eerste kennismakingen met de Australische markt. Oprichtster Candice Collier was erg behulpzaam terwijl ik haar om foto’s vroeg. Behulpzaamheid scoort altijd kortom een webwinkel met een dikke plus en zeer zeker een bezoekje waard. Ze zou graag zien dat wij Europeanen maar bovenal Nederlander kennis maken met deze fantastische rokken. Omdat Internet een global village van de wereld maakt, is het niet meer onmogelijk een authentiek product van ‘ Down Under’ te bestellen.

6. Mill& Mia
Mill & Mia stal mijn hart met hun prachtige zijden jurkjes. In de afgelopen maanden ontving ik regelmatig nieuwe informatie over knutselklassen voor kinderen, nieuwe collecties en alles waardoor het de meeste kinderkledingmerken ver achter zich laat. Als de directeur mij dan ook nog hoogste persoonlijk laat weten dat wanneer ik in de toekomst iets nodig heb ik hen kan benaderen; dan ben ik verkocht!

7. Beep Beep Slings
Op zeven staat Beep Beep slings. Zij verkopen hippe draagdoeken. Draagdoeken zonder knopen, riempjes en ritsjes, maar met de garantie dat je je baby altijd dichtbij je kunt houden. Niet alleen beantwoordden zij mijn vragen snel, stuurden een tariefkaart mee maar lieten ook weten dat lezers van mijn blog een gratis slab voor konden krijgen. Deze kost normaal 13 euro.

8. Oobi
Oobi
neemt de achtste plek in. Het is een prachtig verhaal over waar een viermans bedrijfje tot uit kan groeien. Het mooie aan Oobi is dat het designkleding is zonder duur design prijskaartje want Oobi moet door ieder kind gedragen kunnen worden. Daarmee bedoelen ze ook echt ieder kind en overal ter wereld. De stijgende verkoopcijfers maken dit mogelijk. Maar Oobi deelt graag in hun succes. Zo doneren zij een deel van hun spullen en winst aan degene die dat echt nodig hebben.

9. Think Kookie
De op een na laatste plek is voor Think Kookie. Een leuk kinderkledingmerk met hippe designs. Door de verschillende modellen en verschillende stoffen spreken ze een breed publiek aan. En is hun kleding geschikt voor elk moment.

10. Right Bank Babies
De laatste plek gaat naar Right Bank Babies. Deze naam verwijst naar Rive Droite; de rechterkant van de Seine in Parijs. Het onmiskende modedistrict. De kledingfilosofie van Right Bank Babies is om stijlen te gebruiken die niet afhankelijk zijn van trends. Mooie kleding wordt niet alleen voor speciale momenten bewaard. Dat je een aantal kledingstukken binnenstebuiten kunt dragen, is niet alleen handig maar ook origineel. Daardoor ziet je favoriete kledingstuk er telkens net weer iets anders uit.


Zoekwoorden top 5
De zoekwoorden top 5 bestaat uit:

1. Pettiskirts
De onbetwiste nummer 1 is ongetwijfeld pettiskirts. Of het nu gaat om de rokken van Oopsy Daisy Baby en Belle Ame of over hoe je ze zelf maakt. Onze lezers konden er in 2009 niet genoeg van krijgen.

2. Jottum 2010
Op nummer twee staat Jottum. Nee, niet het merk want iedere moeder weet wat dat is en wat je daarbij verwachten kunt. Jullie bleken een onherroepelijke nieuwsgierigheid te hebben naar de lente collectie 2010. Was at even mooi dat ik het er al in dit en dit stukje over had.

3. Pediped
Met Pediped sluit de top 3. Het schoenenmerk dat je alle vooroordelen over orthopedisch verantwoord schoeisel doet vergeten. Het is niet alleen goed voor de kindervoet maar ook nog eens leuk om te zien. Geen wonder dat het hard aan de weg timmert. Van ‘The Couture Collection’ gaat elke mini-fashionista (en haar moeder) watertanden. Deze op safari geïnspireerde herfst/winter collectie bevatte 4 onweerstaanbare schoentjes, speciaal gemaakt voor mode bewuste kinderen. Lezers wilden vooral weten waar het verkocht werd en natuurlijk kon GoodGirls daar ook antwoord op geven.

4. Deux par Deux
Deux par Deux
neemt de voor laatste plek in. Dit Canadese kinderkledingmerk zet sinds 1982 de modewereld op zijn kop. Het is een fris kindermerk dat heel Europees aandoet. Wat betekent rijke stoffen, gedistingeerde designs en mooie kleuren. De Wintercollectie ‘From Russia with Love’ was oogstrelend. Door het kleurrijke gebruik van stoffen doet de Ombrella lijn je denken aan de kleding die we in het verleden ook bij Oilily zagen.

5. Bling Bling fopspenen
Bling bling fopspenen namen de laatste plaats in. Deze decadente sabbeldingetjes veroverden in 2009 ook de Nederlandse markt. Daarbij kan de modebewuste baby er voor kiezen of hij een gewone fopspeen van maar 120 dollar van Aristabrat neemt. Mocht dat niet het juiste mondgevoel geven dan heeft Aristabrat er ook een van 175 uit de High Society Collection. Maar met een speen van 17 duizend dollar spande Personalized Pacifiers de kroon. Daarmee gaven zij aan dat met een zilveren lepel in je mond geboren worden zo 2008 is. (Gelukkig hebben zij ook simpele bling bling speentjes voor maar 35 dollar).

Good Girls wenst iedereen een goed 2010. Volgend jaar zijn we weer terug met nieuwe artikelen en nieuwtjes. Wil je weten wat ik naast artikeltjes schrijven nog meer doe? Volg mij op Twitter!

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: 2009 was een Good jaar!

This page has moved to a new address.

2009 was een Good jaar!